Bir buzdolabının çalışma prensibine sahip olan, ancak tüm soğutma işleminin tersini yapan ve ısı pompası adı verilen bu cihazlar, dışarıdaki ısıyı içeriye transfer ediyor ve hava, toprak veya sudan aldığı düşük derecedeki ısıyı, ev sıcaklığına yükseltiyor.
Avrupa’da son 5 yılda dört kat büyüme kaydederek toplamda 1 milyon adedi aşan bu cihazlara Türkiye’de de ilginin arttığını anlatan Vaillant Group Türkiye CEO’su Alper Avdel, “Ülkemizin bina içi iklimlendirmede ısı pompası dönüşümünü başarması durumunda yani sadece 1 milyon adetlik yıllık kombi pazarının tamamını ısı pompasına çevirdiğimiz zaman; sübvansiyonsuz bir ortamda yıllık yaklaşık 2 milyar tasarrufun mümkün olduğunu öngörüyoruz” dedi.
100 BİN ADET KOMBİ SATIŞI
Vaillant Group Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erol Kayaoğlu ise, bu yıl yaklaşık 100 bin adet kombi satışı gerçekleştirdikleri bilgini verdi. Vaillant Group Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ufuk Atan da, tüketicilerin artık tercihlerini çevre odaklı, kullanım kolaylığı sunan, uzun yıllar üst düzey konfor sağlayan markalardan ve ürünlerden yana kullandıklarını dile getirdi ve “Elimizdeki verilere baktığımızda, tüketicilerin yüzde 87,4’ü, kombisinin yoğuşmalı ve tasarruflu olmasına öncelikli olarak önem veriyor” diye konuştu.